marți, 12 noiembrie 2013

MAC DE POVESTE


  


 Am cules dintre spini mac plăpând, răstignit
 Pe altare de dor, lăcrimând obosit, 
 Între gene mereu verde crud îndoliat
 De frunziș prăfuit, de himere-ntristat. 
 
 Între toamne și cer visul lui rătăcit
 De zăpezi îngropat și de frangeri rănit,
 Sângerând a pustiu, dezbrăcat de culori,
 Dar sclipind prin dantele de nuferi și nori.
 
 Pescăruși ațipiți între trestii de fum, 
 Licurici de cristal te întâmpină-n drum!
 Nu e dor să nu-l știi, vis nuntit de suspin,
 Nici tăceri de velur, brodate-n destin.
 
 N-ai să poți absenta nici din arderi de rug,
 Nici din gândul ascuns de al cerului crug,
 Nici din stol de cocori prins în horă pe cer,
 Nici din ploaie de dor zgribulită de ger.
 
 Vei rămâne mereu macul meu purpuriu, 
 Din iubire cules, scris cu fir argintiu,
 Mult dorit, mult visat, un poem arzător 
 De îngeri creat din icoane de dor! 






.

7 comentarii:

  1. Servus!
    Nu am mai comentat demult! Nici acum nu aș fi făcut-o, dacă nu îmi sărea ceva în ochi!
    În penultima strofă cred că se ascunde o greșeașă!
    "Nici din gândul ascuns de a cerului crug,"
    "... de AL cerului crug" mi se pare mie corect!
    Îmi doresc să fie moderare pe comentarii ca să poți șterge, nu țin să îmi dau cu părerea public!
    A, da, îmi mențin PUBLIC părerea că scrii poezie așa cum respiri!
    O seară bună!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos d-le Vasile Dumitru! Onorata trecerea dv-stra ! Am rectificat, nu am fost flamanda, zambesc, dar e mai intampla . Stiu ca sunteti un cititori fidel si ca nu intotdeauna aveti timp sa comentati, dar faptul ca ma cititi pentru mine este mult mai important. Va doresc o seara, cum alta, decat cu parfum de maci si iubire!

      Ștergere
    2. "O seară cu maci". Poezie
      Compusă din patru cuvinte.
      Afară e vară cu ie,
      în mine - aduceri aminte...

      Onorat!

      Ștergere
    3. Flori de mac pudreaza graul,
      Elixir de reverie,
      Papadii saruta raul,
      Lacrimez de bucurie! Drag si pretuire Vasile Dumitru!

      Ștergere
    4. În părul de aur al Verii
      Cunună de jar străluceşte.
      Sunt fluturi în pragu-nserării
      Ori strofe din "Mac de poveste"?

      Aceeaşi preţuire, Doamnă!

      Ștergere
  2. V-am intors vizita, dna Ines. Am observat tarziu comentariul dvs.
    E de mirare cum ati dat peste mine in coltul acela de ... lume virtuala!

    Imi plac macii si poeziile ,,imbujorate" de culorile lor. Si eu am facut din mac un ... personaj liric! Am doua grupaje de versuri pe care le-am intitulat simplu: Ingeri si maci si Ca un mac sangerand (asa-zisi scurti psalmi)... Si cateva ,,Scrisori cu maci"...

    Am sa revin, sa va citesc versurile... Pe indelete.
    Spor la scris si in toate va doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunostinta Stefan S pentru vizita in cetatea Pescarului de vise. Prima poezie pe care v-am citit-o si care imi este foarte draga a fost Scrisori cu maci, care mi-a ramas intiparita in minte si suflet . Aleasa pretuire d-le Stefan, fie ca dragostea si pacea sa va calauzeasca mereu si pretutindeni. Succes si inspiratie !

      Ștergere